Критерії Оцінювання навчальних досягнень
учнів з Біології
6 - 9 класи
Рівні навчальних досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) з
допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) розпізнає
і називає окремі біологічні об’єкти; знає правила техніки безпеки при
виконанні лабораторних та практичних робіт
|
2
|
Учень (учениця) намагається
відтворити окремі факти, з допомогою вчителя або з використанням підручника
(робочого зошита), наводить елементарні приклади біологічних об’єктів і їх
окремі ознаки; за інструкцією і з допомогою вчителя фрагментарно виконує
лабораторні та практичні роботи без оформлення
|
|
3
|
Учень (учениця) відтворює окремі
факти, з допомогою вчителя або з використанням підручника фрагментарно
характеризує окремі ознаки біологічних об’єктів; відповідає на запитання, що
потребують однослівної відповіді; за інструкцією і з допомогою вчителя
фрагментарно виконує лабораторні та практичні роботи без належного оформлення
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) з допомогою
вчителя або з використанням підручника відтворює незначну частину навчального
матеріалу, дає визначення окремих біологічних понять, дає неповну
характеристику загальних ознак біологічних об’єктів; у відповідях може допускати
помилки; за інструкцією і з допомогою вчителя виконує лабораторні та
практичні роботи з неповним їх оформленням
|
5
|
Учень (учениця) відтворює
основний зміст навчального матеріалу, відповідаючи на запитання вчителя;
характеризує загальні ознаки біологічних об’єктів; дає визначення окремих
біологічних понять; наводить приклади, що ґрунтуються на матеріалі
підручника; у відповідях може допускати помилки; за інструкцією і з допомогою
вчителя виконує лабораторні та практичні роботи, частково оформляє їх
|
|
6
|
Учень (учениця) самостійно, але
неповно відтворює навчальний матеріал, частково дотримується логіки його
викладу; відповідає на окремі запитання; у цілому правильно вживає біологічні
терміни; характеризує будову та функції окремих біологічних об’єктів за
планом; у відповідях допускає помилки; розв’язує прості типові біологічні
вправи і задачі з допомогою вчителя; за інструкцією і з допомогою вчителя
виконує лабораторні та практичні роботи, оформляє їх без висновків
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно
відтворює більшу частину навчального матеріалу, застосовуючи необхідну
термінологію; розкриває суть біологічних понять; характеризує основні
положення біологічної науки, допускаючи у відповідях неточності; розв’язує
прості типові біологічні вправи і задачі звертаючись за консультацією до
вчителя; за інструкцією виконує лабораторні та практичні роботи, звертаючись
за консультацією до вчителя, оформляє їх, робить висновки з допомогою вчителя
|
8
|
Учень (учениця) самостійно
відтворює навчальний матеріал; відповідає на поставлені запитання, допускаючи
у відповідях неточності; порівнює біологічні об’єкти, явища і процеси живої
природи, встановлює відмінності між ними; виправляє допущені помилки;
розв’язує типові біологічні вправи і задачі користуючись алгоритмом; за
інструкцією виконує лабораторні та практичні роботи, звертаючись за
консультацією до вчителя, оформляє їх, робить неповні висновки
|
|
9
|
Учень (учениця) вільно відтворює
навчальний матеріал та відповідає на поставлені запитання; з допомогою вчителя
встановлює причинно-наслідкові зв’язки; дає порівняльну характеристику
біологічним об’єктам явищам і процесам живої природи; розв’язує стандартні
пізнавальні завдання; виправляє власні помилки; самостійно розв’язує типові
біологічні вправи і задачі; за інструкцією виконує лабораторні та практичні
роботи, оформляє
їх, робить нечітко сформульовані висновки
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) системно
відтворює навчальний матеріал у межах програми; дає повні, змістовні
відповіді на поставлені запитання; розкриває суть біологічних явищ, процесів;
аналізує, систематизує, узагальнює, встановлює причинно-наслідкові зв’язки;
використовує знання у нестандартних ситуаціях; самостійно розв’язує
біологічні вправи і задачі у межах програми; за інструкцією виконує
лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить чітко сформульовані
висновки
|
11
|
Учень (учениця) логічно та
усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах програми; обґрунтовано
відповідає на запитання; самостійно аналізує і розкриває закономірності живої
природи; наводить приклади, що ґрунтуються на власних спостереженнях; оцінює
біологічні явища, закони; виявляє і обґрунтовує причинно-наслідкові зв’язки;
аргументовано використовує знання у нестандартних ситуаціях; самостійно
розв’язує біологічні вправи і задачі; за інструкцією ретельно виконує
лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить логічно побудовані
висновки
|
|
12
|
Учень (учениця) виявляє міцні й
глибокі знання з біології; вільно відповідає на ускладнені запитання, з
використанням міжпредметних зв’язків; самостійно характеризує біологічні
явища і процеси, виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему
і визначити шляхи її розв’язання; користується джерелами інформації,
рекомендованими вчителем; вільно розв’язує біологічні вправи і задачі різного
рівня складності відповідно до навчальної програми; ретельно виконує
лабораторні та практичні роботи, оформляє їх, робить самостійні обґрунтовані
висновки
|
Критерії Оцінювання навчальних досягнень
учнів з Хімії
7 - 9 класи
Рівні навчальних
досягнень учнів
|
Бали
|
Критерії оцінювання
навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) розпізнає деякі хімічні об'єкти
(хімічні символи, формули, явища, посуд тощо) і називає їх (на побутовому
рівні); знає правила безпеки під час проведення практичних робіт
|
2
|
Учень (учениця) описує деякі хімічні об'єкти за
певними ознаками; знаєпризначення лабораторного обладнання
|
|
3
|
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета
вивчення і може відтворити окремі його частини; під керівництвом учителя
виконує найпростіші хімічні досліди
|
|
II. Середній
|
4
|
Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються
хімічних сполук і явищ; складає прості прилади для проведення дослідів і
виконує їх під керівництвом учителя; складає з допомогою вчителя скорочену
умову задачі
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює окремі
частини начального матеріалу, дає визначення основних понять; самостійно
виконує деякі хімічні досліди, описує хід їх виконання, дотримується порядку
на робочому місці; самостійно складає і записує скорочену умову задачі
|
|
6
|
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з
допомогою вчителя;описує окремі спостереження за перебігом хімічних дослідів;
робить обчислення за готовою формулою
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину
навчального матеріалу, з допомогою вчителя порівнює хімічні об'єкти, описує спостереження за
перебігом хімічних дослідів; наводить рівняння реакцій за умовою задачі
|
8
|
Учень (учениця) самостійно відтворює фактичний і
теоретичний навчальний матеріал, порівнює і класифікує хімічні об'єкти;
самостійно виконує всі хімічні досліди згідно з інструкцією; робить
обчислення за рівнянням реакції
|
|
9
|
Учень (учениця) виявляє розуміння основоположних
хімічних теорій і фактів, наводить приклади на підтвердження цього; робить
окремі висновки з хімічних дослідів; з допомогою вчителя розв'язує задачі
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і
застосовує знання у стандартних ситуаціях, уміє аналізувати, узагальнювати й
систематизувати надану інформацію, робити висновки; робить висновки з
практичної роботи; самостійно наводить і використовує необхідні формули для
розв'язування задач
|
11
|
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями і
використовує їх у нестандартних ситуаціях, встановлює зв'язки між явищами;
самостійно знаходить і використовує інформацію згідно з поставленим
завданням; виконує хімічний експеримент, раціонально використовуючи
обладнання і реактиви; самостійно розв'язує задачі, формулює відповіді
|
|
12
|
Учень (учениця) має системні знання з предмета,
аргументовано використовує їх, у тому числі у проблемних ситуаціях; аналізує
додаткову інформацію; самостійно оцінює явища, пов'язані з речовинами та їх перетвореннями;
робить обґрунтовані висновки з хімічного
експерименту; розв'язує експериментальні задачі за власним планом; самостійно
аналізує та розв'язує задачі раціональним способом
|
Немає коментарів:
Дописати коментар